#3 Week 29

Hey!

Dit is het eerste artikel van deze week, maar ik ben zó ontzettend druk geweest. Ik zat midden in een verhuizing, heb een mini-roadtrip door Nederland gedaan en ben té veel bij de McDonald’s geweest. Door de roadtrip is dit artikel iets langer dan normaal. 🙂

Zondag 16 juli

Het was de dag vóór de verhuizing, dus het was lekker druk druk druk! Ik heb de hele dag ingepakt, natuurlijk niet de hele dag, maar wel voornamelijk. Dus ik heb niet heel erg veel gedaan. Niet zo spannend en ook niet mijn grootste hobby.

Maandag 17 juli

Het was de grote dag van de verhuizing! Rond 6 uur ’s avonds zou mijn broer komen met een bus van zijn werk, om alle spullen te verhuizen. Dus ik had nog wel ruim de tijd om de rest in te pakken. Helaas moest ik wel alleen inpakken, want mijn moeder was weg om schoon te maken in het nieuwe huis. Tussendoor heb ik ook nog mijn werkkleding weggebracht en wat extra dozen gehaald. Toen mijn broer kwam zijn we zo snel mogelijk begonnen met verhuizen en rond 11 uur / half 12 ’s avonds stond alles binnen. Het was één grote chaos, maar ik vond het mooi geweest. Ik was moe en wilde vooral slapen.

Dinsdag 18 juli

Ik werd wakker in het nieuwe huis en ik had heerlijk geslapen. Maar toen ik de woonkamer in liep, werd ik eraan herinnerd dat het hele huis op z’n kop stond. Dus ik ging ontbijten en gelijk een stuk opruimen. Uiteindelijk was ik er klaar mee en ging ik een ijsje eten met Anne bij de snackbar. Daarna zijn we gaan fietsen en uiteindelijk was ik rond half 4 weer thuis. Toen was het weer tijd voor mij om op te ruimen en dat is dan eigenlijk ook wat ik de rest van de avond deed.

Woensdag 19 juli

Het was al weer een wat mindere chaos toen ik wakker werd, maar nog steeds was het verre van perfect. Ik ging dus meteen weer aan de slag. Toen ik er klaar mee was, was het huis eigenlijk heel netjes. Er stonden natuurlijk nog dozen en ja, er was nog rommel, maar de echte grote chaos was verdwenen. Ik heb dus heel veel opgeruimd woensdag, omdat ik donderdag op een mini-trip ging en ik wilde zover mogelijk rommel weg hebben. ’s Avonds moest ik inpakken voor de roadtrip en dat was de woensdag dan alweer.

Donderdag 20 juli

Ik had een verschrikkelijke nacht achter de rug. Ik had amper geslapen, of nouja, 5 uur, maar na een uur of 3 kon ik echt niet meer slapen. Dus daar baalde ik enorm van, want het was de eerste dag van de roadtrip. ’s Ochtends om 07:45 ging de trein en ik heb me helemaal kapot gerend met de koffer, want ik was een klein beetje verdwaald, dus daardoor was ik bijna te laat. Maar goed. Aangekomen bij onze slaapplek, dumpte we onze spullen en gingen we naar Rotterdam. Daar begon ons avontuur.

Het eerste wat we deden was naar de Markthal gaan. We hadden wel zin om een hapje te eten. Unfortunately hadden ze niet hele bijzondere dingen. Of, die waren er wel, maar we hadden beide geen zin om een fortuin aan te geven aan het eten daar, dus we besloten om voor het avondeten terug te komen bij de Markthal en te gaan lunchen bij de McDonald’s.

Toen we een lekker hadden gegeten gingen we shoppen en we gingen voor diner dus weer terug naar de markthal. Daar hebben we beide een broodje gegeten van de Delifrance en die aankoop gaf ons een plekje op een soort dakterras, maar nog wel binnen in de markthal.

DSC_0242

Nadat we hadden gegeten zijn we naar de Erasmusbrug gegaan. Daar hebben we een tijdje gezeten en toen was het alweer tijd om richting ons slaapplekje te gaan. Deze bevond zich in Zwolle bij mijn zus en zwager.

DSC_0262.JPG

Vrijdag 21 juli

Voor ons ontbijt werd heerlijk gezorgd met lekkere afbakbroodjes en vers fruit. Dus ik was gelukkig. Na het ontbijt werd het tijd om te vertrekken na de eerste stad van de dag, ‘s-Hertogenbosch.  Ik was daar nog nooit geweest en ik had er dus erg veel zin in.

Ongeveer de eerste plek waar we belandde was, surprise surprise, de McDonald’s. En voor als je het je afvroeg, we hebben echt ons best gedaan om naar een andere plek te gaan, maar de gele M trok ons aan. Toen we er zaten besloten we om niet meer naar de Mac te gaan. Nadat we daar hadden gegeten, gingen we naar de Smalle Haven. Daar hadden we hele leuke foto’s gemaakt en daarna zijn we een beetje gaan lopen. We kwamen terecht bij een soort fort. Daarna gingen we naar de oude Verkadefabriek.

DSC_0269.JPG

Eigenlijk waren we van plan om maar naar 1 stad te gaan, Den Bosch dus, maar we hadden nog zoveel tijd dat we besloten om meer steden te bezoeken. De eerste stad was Utrecht. We besloten om daar te gaan shoppen, want ik had echt nieuwe broeken nodig. Uiteindelijk ben ik bij de H&M geslaagd, zoals altijd.

Voor het avondeten zijn we naar Amsterdam gegaan. We hadden verwacht daar wel een leuk tentje tegen te komen, maar het was zo ontzettend druk. Maar ja, wie gaat er dan ook op vrijdagavond in de vakantie naar Amsterdam? Het was zo druk, dat we al snel besloten om, jawel, naar de McDonald’s te gaan. Deze keer echt voor het laatst. Na het eten gingen we weer met de trein richting Zwolle. Daar kwamen we er achter dat het nationale junk food day was, dus dat onze bezoekjes aan de McDonald’s niet voor niets waren.

Snapchat-2084454409.jpg

Zaterdag 22 juli

Het was de laatste dag van de roadtrip. We hadden al wat research gedaan naar waar we heen wilde, dus we hadden al een soort plan. Na een super ontbijt van afbakbroodjes, fruit en een lekker sapje, werden we naar het station gebracht door mijn zus. Daar namen we de trein naar Groningen.

20170722_143028.jpg

In Groningen gingen we naar de Folkingestraat, wat de leukste straat van Nederland was in 2014. Om heel eerlijk te zijn, ik vond het wel leuk, maar niet speciaal. Maar vooruit. We hadden al een tentje opgezocht waar we konden eten en dat werd No. 25. Ik vond het eten wel lekker, maar niet geweldig. De smoothie daarentegen was wel erg lekker.

Snapchat-230207078.jpg

We vervolgden onze weg door het centrum, maar we hadden al zoveel gelopen de afgelopen dagen. Rond de 18.000 stappen allebei de dagen, dus we hadden niet meer zo heel veel zin om ontzettend veel te lopen. Dus rond 3 uur gingen we weer met de trein naar Zwolle.

Eenmaal in Zwolle aangekomen, gingen we inpakken. En toen hadden mijn lieve zus en zwager heerlijke pasta gemaakt en als klap op de vuurpijl bracht mijn zus ons naar het station. We waren allebei helemaal moe en uitgeteld, dus dat was heel erg fijn. Ik vond het heel erg fijn toen ik uiteindelijk lekker thuis in mijn bed lag.

En dat was dan alweer mijn super drukke, maar erg leuke week. Jullie zien mij vanzelf wel weer verschijnen en als je niks van mij wilt missen, voel je dan vrij om mijn blog lekker te volgen.

X Johanna

6 gedachtes over “#3 Week 29

Geef een reactie

