Week 49

Heey,

Jullie hebben goed gezien dat er vorige week geen artikel online is gekomen. Ik had die week niet heel veel gedaan en om nou alleen een artikel van het weekend te maken vond ik een beetje te weinig voor in één artikel. Dus ik heb besloten om het vorige weekend bij dit weekartikel in te doen. Deze week heb ik namelijk een erg drukke, maar hele leuke week gehad. Enjoy!

Vrijdag 2 december

Meestal is vrijdag de meest vervelende schooldag. Het is ook mijn langste schooldag. Ik zit dan van 08:15 – 15:45 op school. Echt veel te lang wat mij betreft. De schooldag zelf was in ieder geval wel leuk, dus dat scheelt. Wel merk ik dat ik op de vrijdag heel erg moe ben van de hele week, dus het laatste uur kan je me dan zo ongeveer wegslepen.

Hoe dan ook, toen ik thuis kwam ik ging cadeautjes in pakken en daarna heb ik een poging gedaan tot slapen. Helaas werkte dat niet helemaal en heb ik alleen maar even lekker gelegen. Ook fijn. Toen ging ik lekker nasi eten en daarna ging ik fietsen naar een plek waar ik met 3 vriendinnen had af gesproken. We gingen namelijk met z’n vieren naar Stroe toe, om daar Sinterklaas te vieren met nog een stuk of 5 anderen.

Toen we nog maar 5 minuten onderweg waren, voelde ik dat mijn band ineens inklapte. Tot mijn grote ergernis was die lek! Van alle momenten dat die lek kon gaan precies nu… Gelukkig kon D haar moeder bellen en liepen wij met z’n tweeën naar het huis van D. H en G zijn uiteindelijk doorgefietst. Om half 8 kwamen we dan toch eindelijk aan in Stroe. We waren nog steeds keurig op tijd. We hebben een heel leuk dobbelspel gedaan en het was super gezellig. Ik en D werden opgehaald door de vader van D. Toen ik thuis was ben ik als een roos in slaap gevallen.

Zaterdag 3 december

Ik moest er alweer om 08:15 uit, omdat ik weer naar Amsterdam ging. Ik had er heel erg veel zin in, want ik had mijn beste vriendin al een tijdje niet gezien. Het was super gezellig en leuk en ik heb het heel erg naar mijn zin gehad.

Toen gingen ik en mama op naar Barneveld, omdat een goeie vriendin van mij jarig was. Als verrassing gingen mama en ik naar de verjaardag. A had het helemaal niet verwacht, dus de verrassing was geslaagd. Mama en ik hebben daar lekker een taartje gegeten en ook hebben we daar avond gegeten. Het toetje was tiramisu en ik had dat eigenlijk nog nooit origineel gehad. Ik vond het super lekker! Het was super gezellig.

Toen werden mama en ik opgehaald door mijn broer, want D had net zijn eerste auto gekocht. Het was echt leuk om mijn broer te zien rijden en hij deed het ook heel erg goed. Hij zette ons af en hij ging zelf door naar Nijkerk. Ik heb dus Expeditie Robinson kunnen kijken en nog een heleboel andere filmpjes. Eindelijk tijd om filmpjes te kijken. 🙂 Daarna ben ik gaan slapen.

snapchat-1220121655

Zondag 4 december

Ik werd rond een uur of half 10 wakker en dat vond ik een prima tijd, dus ik pakte mijn telefoon erbij en ging lekker wat filmpjes kijken. Rond half 11 ging ik er uit om te ontbijten en daardoor kon D, die op een matje sliep, in mijn bed verder slapen. Toen ik klaar was met ontbijten was D klaarwakker, dus hij ging douchen en daarna zijn banden oppompen.

Ondertussen ging ik kijken naar mijn lekke band, maar toen mama zei dat we geen banden-plak-setje hadden, gaf ik de hoop op en ging ik een beetje fotograferen. Toen kwam D terug met wat lekkers. D en ik gingen toen samen een spelletje doen onder het genot van pepernoten. Ik had uiteindelijk gewonnen.

Ik heb verder nog een beetje filmpjes gekeken en een klein beetje huiswerk gemaakt en daarna gingen we lekker avondeten. Na het eten heb ik D uitgezwaaid, want die ging weer terug naar Woerden en daarna ben ik lekker gaan douchen. Na het douchen ben ik heerlijk gaan slapen.

Maandag 5 december

Sinterklaas! Niet dat ik daar ook maar iets van heb meegekregen, maar hé. Ik had 3-8, dus dat vond ik wel helemaal prima. Op school had ik nog 2 tussenuren, waarin ik lekker wat voor school kon doen, dus het was een prima productief dagje.

Uit school heb ik niet heel veel meer gedaan dan huiswerk, filmpjes kijken, eten en slapen. Eigenlijk was het een hele saaie dag, maar ik at wel pizza. 🙂

snapchat-584099977

Dinsdag 6 december

Het was voor mij een beetje een drukke dag, want ik had mijn eerste sollicitatiegesprek OOIT! Maar eerst moest ik nog even naar school. De schooldag was wel prima. Ik moest samen met A 3 lessen filosofie verzorgen voor 3 vwo 3 klassen. Het was een heel gedoe, maar uiteindelijk hebben we het super goed gedaan. Ook had ik nog verspringen, wat ik ook heel leuk vond.

Uit school heb ik een paar filmpjes gekeken en ben ik daarna mezelf gaan voorbereiden op het sollicitatiegesprek. Na het sollicitatiegesprek, die overigens maar 5 minuten duurde, ging ik met een positief gevoel de deur uit. En ik had gelijk, rond een uur of zeven werd ik gebeld dat ik was aangenomen en dat ik kon komen tekenen. We besloten om maar zo snel mogelijk een afspraak te maken om te tekenen. Dus mensen, ik werk nu bij Kruidvat. 🙂

snapchat-889323142

Woensdag 7 december

Deze dag was nog veel drukker dan de vorige. Ik werd om half negen wakker en toen kwam ik erachter dat het 3e uur uitviel en dat ik het 4e moest beginnen. Dus ik dook weer mijn bed in, maar ditmaal met mijn boek, zodat ik die kon uitlezen. Toen mijn wekker ging had ik het boek nog niet uit, maar wel bijna. Ik ging mij klaarmaken en toen ging ik naar school.

Op school voelde het alsof de dag echt zó lang duurde, terwijl ik maar vier uurtjes op school zat. In de vier uur had ik een presentatie van godsdienst, maar dat was dan ook wel het heftigste van de schooldag haha!Na school begon de drukte. Om half 4 was ik thuis en toen gingen we gelijk eten, want rond een uur of 4 moest ik richting de tandarts. Dus we aten vroeg. Bij de tandarts had ik een afspraak om 16:20, en uiteindelijk werd ik om 17:00 geholpen. Dat kwam voor mij he-le-maal niet goed uit. Ik had nog huiswerk liggen én ik moest mijn contract voor de Kruidvat ondertekenen om 18:00.

Uiteindelijk kwam ik om 18:00 aan bij de Kruidvat. Helaas moest ik nog een keer terug fietsen, want mijn ID had ik niet bij me. Wel een kopie, maar daarop had ik mijn documentnummer doorstreept en helaas had ze die nodig haha. Na de ondertekening heb ik iets lekkers voor mezelf gehad: Ben & Jerry’s! Die mocht ik van mezelf pas opeten als ik mijn huiswerk af had én als ik dit artikel tot en met hier af had. Dus nu is het, voor mij, tijd voor ijs, pyjama en netflix!

snapchat-454262474
Bij de tandarts

Donderdag 8 december

Het was de eerste dag dat ik om 06:50 op zou moeten staan, maar gelukkig viel het eerste uur uit, dus ik kon nog lekker een keer in bed omdraaien. Ik vond dat wel lekker, want ik was best wel moe nog. Op school heb ik geen hele spannende dingen beleefd, behalve dat het gewoon gezellig was.

Uit school ging ik met een vriendin naar het dorp. Eigenlijk ging ik voor een cadeautje voor mijn moeder, maar die kon ik helaas niet vinden. Ik kwam uiteindelijk thuis met een nieuwe map, tabbladen en een nietmachine. Ik had namelijk bedacht dat ik alle documenten van dit jaar, zoals samenvattingen, in één map zou doen. Als ik dat dan ook in het komende schooljaar doe, dan zou ik dat netjes op een rijtje hebben voor mijn examen. Mij leek het heel erg handig, dus toen ik thuis kwam heb ik dat allemaal gelijk even geordend.

‘S avonds heb ik een leesverslag voor Nederlands gemaakt en heb ik ook nog wat ander huiswerk gemaakt. Daarna was het tijd om te gaan douchen en toen ben ik lekker gaan slapen.

20161208_163704

Vrijdag 9 december

Het was de dag voor het weekend en dat is altijd een laatste stap voor het vrije leven (voor je gevoel). Ik was ook echt toe aan weekend, want ik had een drukke week achter de rug. Het vervelende is alleen dat ik één dag in de week van 08:15 tot 15:45 op school zit, en dat is op vrijdag. Dus de laatste dag voor het weekend is altijd wel even doorzetten en vooral de tijd uitzitten.

Als je dan eindelijk vrij bent, is dat een heerlijk gevoel. Thuis heb ik wat opgeruimd en daarna heb ik even helemaal niks gedaan. Toen was het tijd om mijn tas in te gaan pakken, want ik ging richting mijn vader. Ik werd van het station afgehaald door mijn broer en daarna zijn we gezellig naar de Mc Donalds gegaan.

We gingen eigenlijk naar de Mc voor coca-cola sokken, maar HELAAS waren die op. Maar gelukkig was het eten niet op, dus wij gingen lekker wat eten. Ik had een kleine Mc Wrap en verder een sundae chocola. ‘S avonds heb ik een beetje filmpjes gekeken en daarna ben ik lekker gaan slapen.

Zaterdag 10 december

Ik ging rond half 11 mijn bed uit en gezellig ontbijten met papa. Papa had een lekker eitje voor mij gemaakt, dus ik genoot heerlijk van mijn ontbijt. Na het ontbijt heb ik even wat folders gekeken, wat ik altijd erg leuk vind.

Mijn broer kwam iets eerder thuis dan gepland, dus dat was ook helemaal leuk. Maar voordat mijn broer helemaal klaar was met douchen etc. was het ook alweer 2 uur. Toen hij klaar was, gingen we gezellig naar de stad toe. Daar heb ik weer gezocht naar een cadeautje voor mijn moeder, maar ik kon het weer niet vinden. Mijn broer en ik zijn ook gezellig wat gaan drinken en eten bij de Delifrance en daarna was het weer tijd om richting huis te gaan.

Toen we thuis waren, gingen we bijna gelijk weer weg. Ditmaal met de auto. Mijn broer moest tanken en ik wilde naar de DA, dus we gingen weer met z’n tweetjes weg. Om half 5 waren we bij de DA en net toen we naar binnen wilde gaan, ging de winkel sluiten. Net te laat! Toen zijn we maar oliebollen gaan halen.

‘S avonds gingen we lekker chinees eten, wat erg lekker was. Ik heb ook nog gezellig met papa foto’s gekeken en een beetje geklierd en gekletst met papa. Ook heb ik nog Expeditie Robinson gekeken. Kortom: een leuke dag.

snapchat-359705367
Bij de Delifrance

Dit was dan mijn hele lange, maar hopelijk ook leuke weekartikel. Ik hoop dat die niet te lang is (al denk ik van wel haha). In ieder geval, tot het volgende artikel!

Johanna

2 gedachtes over “Week 49

Geef een reactie

