Week 47

Heey,

Welkom bij alweer mijn 82e artikel! 82 artikelen zijn er, voor mij, heel wat. En het leuke, ik maak ze nog steeds met alle plezier. Deze week stond voor mij in het thema van vroeg uit. Deze week had ik namelijk door klassenbesprekingen een 40-minuten rooster. Dat houdt in dat mijn lessen de hele week maar 40 minuten duren, in plaats van 50 minuten. Dus de hele week was ik heel wat vroeger uit. Enjoy!

Zondag 20 november

Ik was om kwart voor 10 wakker, maar ik kwam er pas om kwart voor 11 uit. Ik had nog allemaal filmpjes gekeken en een beetje geappt enzo. Toen ik uit bed kwam was het tijd om te gaan ontbijten en daarna lekker helemaal niks doen. (Zoals mijn zondag er meestal uit ziet πŸ˜‰) Ik kan me eigenlijk ook niet herinneren dat ik iets anders heb gedaan, tot een uur of 1.

Ik besloot om me aan te gaan kleden en om mijn tas in te pakken, dan had ik dat maar alvast gedaan. Toen ging ik weer lekker filmpjes kijken en een beetje met papa praten. Grapjes maken enzo. Daar is mijn vader wel goed in. Op een gegeven moment ging ik natuurlijk ook avondeten. Ik kreeg een soort stokbrood-pizza. Was wel lekker. Toen was het eigenlijk alweer tijd om naar mama toe te gaan.

Het waaide echt super hard en dat was ook wel weer te merken aan de NS. Er was namelijk flink wat vertraging, dus ik heb veel lopen stressen. Uiteindelijk heb ik het allemaal gehaald en is het goed gegaan. Bij mama ging ik wat huiswerk maken, mijn bed opmaken en slapen.

20161120_162522

Maandag 21 november

Het was mijn eerste dag met een 40-minuten rooster, dus ik moest even rekening houden met hoe laat ik moest beginnen. Uiteindelijk was ik prima op tijd en kon ik op school nog een beetje huiswerk maken. Na mijn eerste lesuurtje had ik een tussenuur. In het tussenuur ging ik met A naar het dorp. Naar de Kruidvat en de Action om specifiek te zijn. Daarna was het natuurlijk weer tijd om naar school te gaan. Op school moest ik dealen met nog een vast studie-uur, dus helaas mag je dan niet weg.

Na al mijn lessen ging ik met mama naar het dorp. Er was een kleine miscommunicatie, maar uiteindelijk zijn we allebei toch in het dorp aangekomen. We gingen eigenlijk naar het dorp om een paspoort aan te vragen, maar uiteindelijk is dat toch een nieuwe ID geworden. Daarna ging ik met mama wat drinken bij de HEMA. Ik had lekker muntthee en daarbij karamel-zeezout chocola. Toen ging ik definitief naar huis. Gelukkig hield ik het redelijk droog.

Thuis heb ik eerst heel veel filmpjes gekeken. Toen ging mama koken en daarna gingen we eten, dus het huiswerk maken had ik verschoven naar na het eten. Uiteindelijk bleek dat ik zo weinig huiswerk had, dat dat ook wel in het studie-uur kon, dus heb ik helemaal geen huiswerk gemaakt. Ik vond het niet erg. Toen heb ik even gedoucht en ben ik gaan slapen.

20161121_150810

Dinsdag 22 november

Ik kon heerlijk het 2e uur beginnen, dus een beetje uitslapen zat er voor mij zeker wel in. Op school was het op zich wel prima te doen. Uit school was alleen nog veel leuker. Ik had met A afgesproken om samen foto’s te maken. Maar eerst gingen we even naar de Jumbo om eten te halen #stayhealthy :p

Daarna ging we even bedenken waar we foto’s gingen maken. Dat werd in een heel mooi bos. Voordat we foto’s konden gaan maken, moesten onze buikjes wel gevuld zijn, dus we gingen eerst het gekochte eten opeten (deels). Toen gingen we heerlijk even foto’s maken, die wat mij betreft wel zijn gelukt. Daarna gingen we gewoon chillen bij A haar huis en rond schemertijd ging ik weer naar huis.

Thuis ging ik een hele tijd filmpjes kijken, as usual, en daarna gingen we lekker eten. Nou ja spinazie vind ik niet altijd even lekker, maar ja. Daarna duurde het wel even voordat ik motivatie kreeg voor huiswerk, maar uiteindelijk kwam die toch. En toen ik toch lekker bezig was heb ik gelijk een begin gemaakt aan dit artikel, zodat ik niet aan het einde van de week alles vergeten. Toen ging ik lekker in de ‘Hallo’ van de Jumbo kijken voor recepten enzo en daarna lekker slapen.

dsc_0296

Woensdag 23 november

Ik moest weer het derde uur beginnen, dus dat was een soort van uitslapen voor mij. Op school was het verder wel leuk. Ik heb niet heel veel boeiende dingen gedaan, maar het was gewoon een doodnormale schooldag.

Na school ging ik cadeautjes kopen voor sinterklaas samen met D. Uiteindelijk zijn we allebei goed geslaagd. En daarna gingen we weer op naar huis. Thuis heb ik niet heel erg veel gedaan. Ik ging op bed liggen en lekker filmpjes kijken. Toen heb ik mama nog een beetje geholpen in huis en daarna gingen we eten.

Na het eten ben ik begonnen met leren voor Engels en heb ik nog wat huiswerk gedaan. Toen ben ik gaan douchen en daarna ben ik lekker gaan slapen.

Donderdag 24 november

Dit was de eerste dag deze week dat ik het eerste uur moest beginnen. Ik had een SO van Engels. Ik kwam er alleen achter dat ik de woordjes de verkeerde kant op had geleerd, dus 5 minuten voor het SO heb ik die er nog even ingestampt. Uiteindelijk heb ik er een goed gevoel over.

Uit school ging ik mijn ID ophalen. Ik was verbaasd dat mijn ID al klaar was. Het zou namelijk een week duren en ik had mijn ID pas maandag aangevraagd. Ik was er wel blij mee. Thuis heb ik noodles gemaakt en heb ik Netflix gekeken. Toen ben ik even naar buiten gegaan om foto’s te maken en daarna heb ik voor mama het huis schoongemaakt.

Toen ging ik gezellig eten met mama en daarna ging ik beginnen met mijn huiswerk. Toen ik daarmee klaar was heb ik een documentaire gekeken.Β Emma wil leven. Het was een hele interessante documentaire. Daarna ben ik dit weekartikel verder gaan schrijven en toen lekker slapen.

Vrijdag 25 november

Ik ging die dag naar het Radboud (de universiteit) om een soort Try-Out mee te maken. Ik moest daarvoor om 9 uur op school zijn en met de bus gingen alle leerlingen richting Nijmegen. Ik had er wel heel veel zin in, omdat dat studeren dan toch weer een stapje dichterbij komt en je bezig bent met je vervolgstudie.

Daar aangekomen kwamen we in een zaal waar normaal hoorcolleges worden gegeven. Wij kregen daar meer informatie over studeren, je studiekeuze, wat de valkuilen zijn etc. Ik heb er heel veel van opgestoken, dus dat vond ik heel interessant. Daarna kregen we een rondleiding door de hele campus. Er waren echt tig verschillende gebouwtjes, dus uiteindelijk hebben we meer buiten gelopen dan binnen. Na de rondleiding kregen we echt de meest oninteressante hoorcollege ooit (vond ik). Het onderwerp trok me totaal niet, dus dat was even uitzitten. Toen gingen we weer terug met de bus.

Toen we weer op school waren had ik geen les meer, dus kon ik lekker naar huis. Thuis heb ik niet zo veel gedaan. Ik heb Expeditie Robinson gekeken en gewacht tot we gingen eten haha! Zelfs ’s avonds heb ik heel weinig uitgespookt. Ik heb een beetje filmpjes gekeken en eigenlijk gewoon een heel lui begin van mijn weekend gehad.

Gerelateerde afbeelding

Zaterdag 26 november

Ik moest om 08:15 uiterlijk mijn bed uit, want ik ging naar Amsterdam. Om 08:45 gaan we weg, dus ik moest even opschieten. Uiteindelijk hebben we de bus ruim gehaald en hebben we verder ook niet hoeven haasten. Het was alleen echt su-per koud. Ik stond op het station en het was iets van -1 graden. Echt te koud.

Halverwege de dag warmde het gelukkig wel iets op, maar nog steeds was het ijzig koud. In Amsterdam was het heel erg gezellig met mijn beste vriendin en rond een uur of 3 gingen we weer naar huis. Toen ik thuis aankwam, moest ik even haasten naar de winkel voor nog wat lekkers. Ik had zin in chips, maar de winkel was bijna dicht, dus vandaar.

Ook heb ik ’s avonds nog een eitje gebakken en de nasi opgewarmd. In mijn ogen is dat ‘koken’, maar voor vele is het waarschijnlijk een eitje. (See what I did there? πŸ˜‰) Daarna ging ik weer heerlijk lui op de bank liggen en lekker filmpjes kijken en niks doen. Gotta love weekend! ❀ Daarna was het tijd om te gaan slapen.

20161126_165239

Ik hoop dat jullie dit artikel leuk vonden. Ik heb er een hoop tijd in gestoken, want deze week heb ik wel iets meer dan gemiddeld gedaan zeg maar. Het was voor mij een hele leuke week en ik hoop dat jullie ook een leuke week hebben gehad! Jullie zien me wel weer verschijnen in een nieuw artikel.Β 

Johanna

2 gedachtes over “Week 47

  1. weer ouderwets leuk johanna, maar ik ben nog wel benieuwd naar meer natuurfoto”s die krijg
    ik het volgende weekend dat je er bent nog wel te zien he? dat heerlijke droge luieren van jou dat blijft
    toch wel je leukste eigenschap

    knuffels van papa

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

