Week 46

Heey,

Het heeft weer even geduurd voordat er weer een weekartikel online kwam, maar oke. Vorige week was ik van plan om er 1 online te zetten, maar ik was helemaal vergeten wat ik had gedaan, dus dat ging helaas niet meer. Dus deze week ben ik eerder begonnen aan dit artikel, zodat ik het allemaal nog wist. 😂 Hoe dan ook, ik heb wel een aantal leuke gedaan, so enjoy! (Het is een lang artikel, dus ik zou zeggen, pak er wat te drinken bij en ga er even goed voor zitten)

Zondag 13 november 

Als eerste had ik lekker uitgeslapen. Nou ja, heel laat was het niet: 10 uur ongeveer. Daarna ging ik een heleboel filmpjes kijken, dus voordat ik echt uit bed kwam, was het alweer 11 uur. Natuurlijk moest ik ook even ontbijten, dus dat deed ik eerst. Toen deed ik een poging om te leren, maar natuurlijk was netflix veel interessanter, dus dat ging niet helemaal.

Toen kreeg ik een appje van mijn broer D of ik hem tegemoet wilde komen met de fiets, omdat hij bij ons zou komen. Dus ik ging hem even ophalen met de fiets. Eerst gingen we heel lui op de bank zitten en niet zoveel doen. Daarna gingen we met z’n drietjes wat drinken met wat lekkers erbij. Daarna gingen D en ik een spelletje doen, terwijl mijn moeder ging koken.

Toen gingen we soep eten en daarna gingen D en ik weer verder met ons spelletje en uiteindelijk had ik gewonnen. Daarna gingen we vis en gebakken aardappels eten. Toen was het voor D alweer tijd om te gaan en bracht ik hem naar de bushalte. We waren er net op tijd en dus kon D gelukkig de bus nog halen.

Daarna moest ik echt gaan leren voor filosofie. Het leren werd meer een soort van doornemen, maar ik was er wel heel veel mee bezig geweest, dus ik had er op zich niet een heel slecht gevoel over. Daarna ging ik douchen en slapen.

Maandag 14 november

Normaal gesproken heb ik op maandag altijd 3-8, maar door de filosofietoets had ik die maandag 2-8. Ik ging ook nog een uurtje eerder naar school om nog te leren, dus het werd voor mij 1-8. Op school heb ik nog goed kunnen leren, dus voor mijn gevoel is de toets wel redelijk gegaan.

Een vriendin A en ik hadden ook nog een tussenuur, dus zijn we naar de Jumbo gegaan. Daar hebben we eten gehaald en natuurlijk ook opgegeten lol. Toen had ik Frans en nog allemaal andere saaie vakken. Gelukkig maken mijn mede-leerlingen het wel leuk, dus ik heb het wel gezellig gehad.

Het 8e uur (15:45) was ik eindelijk vrij en kon ik dus eindelijk naar huis. Helaas was het super slecht weer, dus ik kwam zeiknat thuis. Gelukkig had mama een kop thee en speculaas voor mij. We hebben gezellig gekletst, een spelletje gedaan en natuurlijk thee gedronken. Ik had mijn huiswerk al af, dus echte verplichtingen had ik niet. Natuurlijk kon ik vast vooruit werken, maar toen ik thuis kwam had ik daar echt geen zin.

‘S avonds aten we de soep van zondag en een gehaktbal. Na het eten ging ik wat filmpjes kijken en toen ging ik een klein beetje aan school doen. Wat woordjes invoeren en een samenvatting maken voor literatuur geschiedenis. Daarna (20:30) vond ik wel mooi geweest en ging ik me klaarmaken om te gaan slapen. Uiteindelijk, rond half 10, lag ik in bed en dat vind ik wel een applausje waard. Helaas kon ik echt niet slapen, want ik was veel te druk geweest voordat ik ging slapen.

Dinsdag 15 november

Ik had die dag 1-7 met 2 tussenuren, dus zo verkeerd was het niet. Eenmaal op school hoorden onze klas dat we het 2e ook een tussenuur hadden, dus dat we uiteindelijk 2e hadden kunnen beginnen. Nou ja, dat is altijd balen, maar het is niet anders. Toen heb ik in mijn tussenuur een samenvatting gemaakt.

Later die dag had ik dus nog twee tussenuren. 1 verplichte en 1 omdat de les gewoon was uitgevallen. In de 1e verplichte ging ik weer verder met samenvatten voor literatuur geschiedenis en daarna gingen een A en ik naar de Hema. Daar hebben A en ik wat gegeten en gedronken. Ik had een ijskoffie karamel. Doe ik ook nooit mee. 1/4 van de beker was karamelsaus, dus toen het op was, was ik kotsmisselijk.

Daarna hebben A en ik nog een beetje door de winkel gezworven en heel veel gelachen en toen was het weer tijd om terug te gaan naar school. Ik had nog 1 uurtje wiskunde, die trouwens erg gezellig was (al vond de docent van niet), en daarna was ik vrij. Toen ik thuis kwam, was ik wéér zeiknat. Go Holland! Maar gelukkig had mijn moeder weer wat thee voor mij. We hebben weer gezellig thee gedronken en een spelletje gedaan en daarna ging ik huiswerk maken. Althans, dat was het plan. In de praktijk was ik begonnen met dit artikel.

Toen ik daar klaar mee was, ging ik nog wat andere dingen doen, waaronder aan literatuur geschiedenis. Ik vind er zelf niet zoveel aan, maar je moet het toch leren, helaas… Daarna gingen we lekker eten. Na het eten ging ik even uitbuiken, met andere woorden gewoon even een halfuurtje niks doen. Toen ging ik pas weer echt aan school. En daarna lekker slapen.

2016-11-20-00-24-37
Hema

Woensdag 16 november

Het was weer tijd om naar school te gaan en gelukkig kon ik een soort van uitslapen. Ik moest namelijk het 3e uur beginnen, oftewel om 09:55. Het regende die ochtend alleen super hard, maar gelukkig had ik mijn regenuitrusting al aan. Op school kreeg ik mijn regenbroek niet uit, dus daar stond ik dan, te stuntelen met dat ding. Uiteindelijk heb ik hem uitgekregen en ik zat ook nog op tijd in de les.

Het was mijn eerste schooldag die week dat ik aan 1 stuk door les had, zonder tussenuren. Ik vond dat eigenlijk wel lekker. Uit school was het gelukkig droog, dus ik hoefde niet in de regen terug naar huis te fietsen. Ook ging ik gelijk even naar de Intertoys, om 2 cadeautjes te halen. Uiteindelijk kwam ik terug met maar 1 cadeau, dus voor die andere moest ik een ander keer gaan kijken.

Thuis aangekomen ging ik met mama thee drinken en daarna heb ik lekker film gekeken. Toen was het ook nog tijd voor een beetje huiswerk. Oh en tussendoor heb ik natuurlijk ook nog gegeten. Tonijn-spaghetti, my fave, zoals jullie ondertussen wel weten.

Toen de tijd was aangebroken om te gaan slapen, ging ik natuurlijk slapen. 😉

20161116_181807
Tonijnspaghetti

 

Donderdag 17 november

Ik moest die dag helaas het eerste uur beginnen, maar daarvoor in de plaats vielen de laatste 2 uren uit. Maar eerst moest ik natuurlijk nog naar school fietsen. Het was gelukkig droog, ik had geen last van regen. Op school heb ik verder niet veel boeiends gedaan, dus dat gedeelte slaan we over.

Uit school was het gelukkig ook droog, dus ik bleef gelukkig ook droog op de fiets. Ook ging ik weer even naar de Intertoys. Ik had het cadeau voor mijn neefje al, maar die voor mijn nichtje nog niet. Gelukkig liep ik deze keer tevreden uit de winkel, want ik had het cadeautje voor mijn nichtje ook gevonden. Daarna ging ik lekker naar huis.

Thuis heb ik weer wat gedronken met mama en gezellig gekletst en daarna ging ik wat filmpjes kijken en af en toe mama helpen met wat dingetjes. Toen ging ik een soort film kijken ‘A girl like her’. Ik moest de film heel even onderbreken, doordat we gingen eten en na het eten heb ik de film afgekeken.

Toen ging ik me voorbereiden op een presentatie voor ckv en ging ik nog wat ander huiswerk maken. En toen was het tijd om te douchen en te gaan slapen.

20161117_183150
A girl like her

 

Vrijdag 18 november

Eindelijk was het zover: weekend. Nouja, eerst nog een dagje (08:15-14:55) naar school. Op school was ik heel erg moe, want ik had de hele week eigenlijk niet zo goed geslapen, maar ik heb me er doorheen geslagen. Ik was wel erg blij toen ik droog, warm en vrij weer thuis zat.

Thuis heb ik mama geholpen, filmpjes gekeken en ingepakt. Ik ging namelijk gezellig naar papa toe en daar had ik heel veel zin in. Maar eerst moet ik dan nog wel even inpakken en met de bus en de trein. Helaas is NS niet altijd even op tijd, dus ik kwam iets later dan gepland aan bij papa.

Ik had nog niet gegeten, dus papa had een lekker gebakken eitje voor mij klaargemaakt en wat tomatensoep en dat was dus mijn avondeten. Daarna ging ik Expeditie Robinson kijken en daarna was het voor mij tijd om naar bed te gaan.

snapchat-2056515199

Zaterdag 19 november

Ik had eindelijk weer een nachtje heerlijk geslapen, dus ik was weer lekker fit. Samen met papa ging ik lekker ontbijten en toen ging ik douchen en aankleden. Nadat ik was aangekleed ging ik een beetje niks doen en twee cadeautjes inpakkken. Daarna ging ik met mijn broer D naar de Lidl om kauwgom en wat drinken te halen.

Iets later dan gepland reden we naar mijn zus E, want mijn nichtje Z en neefje Da gaven samen een superfeest. Oftewel, allebei hun verjaardagen in een feest. Het was heel erg leuk en gezellig. Ik heb samen met Z en een vriendinnetje van haar iets van lego in elkaar gezet. Z had namelijk super veel nieuwe lego friends, dus dat gingen we in elkaar zetten. Ook heb ik nog gezellig geklets en met een hele leuke baby rondgelopen. Kortom, het was geslaagd.

Daarna gingen D, papa en ik weer weg. We gingen weer richting huis, maar eerst maakten we een tussenstop in Uddel. Daar hebben we heerlijk wat gegeten en daarna zijn we naar huis gereden. Thuis heb ik filmpjes gekeken en daarna ben ik eigenlijk gaan slapen.

20161119_175054
Terugweg

Dat was ‘m weer. Ik had deze week een hoop leuke dingen gedaan, dus ik hoop dat jullie dit artikel ook leuk vinden. Ik vond het in ieder geval super leuk om te maken. Tot het volgende artikel! (Werkelijk geen idee wanneer dat is, maar he, dan blijft het een verrassing)

Johanna

2 gedachtes over “Week 46

Geef een reactie

