Week 41 (Londen)

Heey,

Vandaag heb ik voor jullie eindelijk het Londen weekartikel! Ik heb het er heel erg leuk gehad. Ik had nog geen tijd om het allemaal op een rijtje te zetten, maar nu kunnen jullie er heerlijk van genieten. 🙂

Zondag 9 oktober

De dag vóór Londen. Ik had heel erg veel zin in Londen, wat natuurlijk ook logisch is haha. Eerst heb ik een beetje rustig aangedaan en op een gegeven moment kwamen mijn broer en een vriend X van hem binnen wandelen. Dus die kwamen lekker op bezoek.

We zijn toen met z’n allen een ommetje gaan maken in het bos. Ik vind wandelen in het bos altijd heel erg leuk en nu met z’n 4en was het ook erg gezellig. Mijn broer en C zijn nog in een boom geklommen, waarbij David natuurlijk weer iets te ver ging haha! Was even spannend, maar gelukkig is die levend uit de boom gekomen.

Daarna gingen we gezellig met z’n 4en eten. Mijn moeder had soep gemaakt, David en C hadden patat gehaald en ik had de tafel gedekt. Toen we lekker uitgegeten waren gingen David en C weer met de bus terug naar huis en ging ik maar eens beginnen met inpakken. Ik was aan het inpakken en ondertussen keek ik Heel Holland Bakt. 2 vliegen in een klap. Daarna heb ik nog de laatste dingen geregeld en was het tijd om te gaan slapen.

Maandag 10 oktober

Ik moest al om kwart over 7 op school zijn, dus ik moest rond 6 uur opstaan. Mijn buurman bracht mij naar school, dus dat was heel erg fijn. Op school kregen we nog een kleine introductie en toen vertrokken we rond kwart voor 8 richting Londen.

We kwamen om kwart over één aan in Calais, waar we de oversteek gingen maken. In Calais hebben we heel erg lang moeten wachten. Door het vluchtelingenprobleem wordt daar heel streng gecontroleerd. Dat duur natuurlijk heel erg lang, omdat alle bussen uitvoerig gecontroleerd worden. Zelf moest je ook je ID laten controleren bij een post. Dat ging gelukkig wel vrij snel.

20161010_163920.jpg

Dover Harbour

Daarna mochten we op de boot richting Dover. We hebben ongeveer 2 uur op de boot gezeten. Anne en ik hebben daar wat gedronken en wat dingetjes gekocht en daarna konden we weer verder op het vaste land met de bus. We stopten in Canterbury, waar we wat vrije tijd kregen en daarna gingen we naar een Kathedraal in Canterbury, waar we ook een dienst hadden bijgewoond.

20161010_170526.jpg

Canterbury

Toen gingen we eindelijk onze gastgezinnen ontmoeten. Bij mij in het gastgezin zaten Anne, M en D. M en D kende ik verder niet, maar Anne natuurlijk wel, dus dat was gezellig. Het gastgezin zelf was niet heel erg leuk, maar goed, we waren daar toch alleen maar om te slapen en te eten. Toen was dag 1 Londen alweer voorbij.

Dinsdag 11 oktober

Ik had niet superlekker geslapen. Ik en Anne sliepen in een onstabiel stapelbed. Dus als ik boven bewoog, bewoog zij beneden mee. Dus dat was niet prettig, maar goed.

We moesten elke dag om 8 uur op het meeting point zijn, dus daar stonden we ruim op tijd. Toen zijn we met het OV richting Londen gegaan. In Londen aangekomen, hebben we met de hele groep een wandeling gemaakt. Die wandeling liep langs allemaal hotspots van Londen.

20161011_102444.jpg

Buckingham Palace

Daarna gingen we opsplitsen. Je kon kiezen of je naar het science museum ging of naar een ander museum, waar ik de naam van kwijt ben. Ik ging naar het science museum, maar dat was eigenlijk heel saai.

20161011_115457.jpg

 

Daarna gingen we met de hele groep in een park lunchen en in dat park werd nog 1 van onze docenten ten huwelijk gevraagd. Ze zei ja. 🙂 Na de lunch gingen we een metrospeurtocht doen. Alleen het blaadje van het groepje waar ik in zat, was op het metrospoor gevallen, dus die speurtocht konden we wel vergeten haha. Niet erg, want dan hadden we een heleboel vrije tijd. 😀

‘S avonds gingen we in de London Eye en dat vond ik echt heel erg gaaf! Dat was wel 1 van de hoogtepunten. Daarna gingen we richting het gastgezin. Daar gingen we wat typisch Engels eten, maar ik vond het niet echt lekker ofzo. Na een paar potjes hints gedaan te hebben, gingen we slapen.

DSC_0033.JPG

The London Eye

Woensdag 12 oktober

Deze nacht had ik gelukkig beter geslapen. Om 8 uur stonden we weer op het meeting point en vanuit daar bracht onze buschauffeur ons met de bus naar hartje Londen. Over een reis van 18 km deden we 2 uur, dus het was echt ontzettend druk.

Eerst gingen we naar een Kathedraal. Ik heb er verder niet zo heel veel mee, maar goed. Het is nog steeds een schooltrip natuurlijk. Nadat we daar waren geweest zijn we richting de foodhallen gegaan. Daar hebben we even door gelopen en een broodje gekocht en daarna zijn Anne en ik met de metro heen en weer gaan reizen. We hebben verder nog wat souvenirs gekocht en bij de MC gezeten. Ook hebben we gewoon een beetje door Londen gelopen.

DSC_0055.JPG

 

Ook hebben Anne en ik een protest gezien van moslims tegen terrorisme. Dat was ook wel overweldigend. In het begin vonden we het eng, want we wisten niet waar het voor was. Toen is de hele groep weer bij elkaar gevoegd en gingen we met z’n allen pizza eten. Daarna gingen we naar The Lion King. Ik had eigenlijk veel meer verwacht van The Lion King, maar het was niet heel erg leuk vond ik. Al was het allemaal heel erg gaaf in elkaar gezet.

20161012_194556.jpg

The Lion King

 

Ik was helaas een beetje ziekjes, dus toen we aankwamen in het gastgezin, ging ik meteen mijn bed in en slapen.

Donderdag 13 oktober

Ik was nog steeds een beetje ziekjes, maar nadat ik een paracetamol van Anne had gekregen ging het weer.

Vanaf het meeting point gingen we weer met het OV naar hartje Londen. Eerst gingen we naar een ander science museum. Dat museum vond ik wel leuker. Daar kon je wat meer dingen doen. Na het museum gingen we met een kabelbaan over de Thames, dat vond ik heel erg gaaf. Het uitzicht was heel erg mooi.

20161013_112423.jpg

Kabelbaan over de Thames

Daarna gingen we ook nog met de boot over de Thames. Dat ging best wel snel, dus we waren snel bij bestemming: Tower Bridge. Daar kregen we een uurtje vrije tijd. Anne en ik hebben toen souvenirs gekocht en we hebben ook nog wat gegeten. Toen was het tijd om echt op de Tower Bridge te gaan. Dat vond ik heel erg mooi. Daarna hadden we weer vrije tijd.

DSC_0079.JPG

Tower Bridge

 

Anne en ik zijn toen wat gaan drinken, hebben nog wat foto’s gemaakt en daarna zijn we richting Oxford Street gegaan, waar we een beetje rond hebben gelopen. Ook heb ik nog een trui gekocht. We zijn daar ook weer bij de MC geweest en in een hele leuke supermarkt en daarna gingen we weer naar het meeting point. Vanuit daar gingen we richting het gastgezin. Daar aten we kip, patat en doperwten (die koud waren), dus ik heb eigenlijk alleen patat gegeten haha.

DSC_0092.JPG

Tower Bridge

 

Toen hebben we nog wat gekaart, ingepakt en daarna zijn we gaan slapen.

Vrijdag 14 oktober

Om 8 uur stonden we op het meeting point. Daar werd mijn bagage ingeladen en konden we in de bus. We gingen weer op weg naar Dover, maar eerst stopten we nog bij Dover Castle. Dat vond ik heel erg gaaf. Daarna gingen we naar de boot. Daar konden we een boot eerder halen dan gepland, dus we liepen prima op schema.

20161014_102649.jpg

Op de boot hebben Anne en ik wat gedronken en rondgelopen. Je kon helaas niet op het dek, dus ik voelde me wel een beetje opgesloten. Toen gingen we weer richting Barneveld. We hadden een tussenstop in Breda, waar we iets bij de MC gingen eten.

We waren al vrij vroeg in Barneveld. Daar werd ik opgehaald door mijn vader en ging ik lekker een weekend naar mijn vader. Ik heb hem natuurlijk allerlei verhalen verteld en hem zijn souvenir gegeven, wat hij wel leuk vond volgens mij. Ook heb ik David nog een knuffel kunnen geven en daarna ging ik lekker slapen.

Zaterdag 15 oktober

Ik had lekker uitgeslapen en eigenlijk heb ik vrijwel niks gedaan. Het was echt een heerlijke uitrust dag. Ik was natuurlijk super moe van Londen, dus dat was ook echt wel nodig.

Met papa ben ik nog naar de C&A geweest om een beveilingsding van een trui af te halen. In Londen waren ze dat vergeten, dus dat was fijn haha. Toen hebben papa en ik niet heel veel gedaan. Beetje series gekeken enzo.

‘S avonds was het tijd voor chinees. Ik was zo blij met eindelijk lekker eten haha! ‘S avonds hebben we het patroon van de hele dag eigenlijk vervolgd. Ik vond het heerlijk om even een dag niks te doen.

Zoals je kon lezen heb ik ontzettend veel gedaan in die week. Het was een hele geslaagde en leuke week!

Johanna

 

4 gedachtes over “Week 41 (Londen)

  1. Veel beleeft!!! Leuk om te lezen wat je in grote lijnen allemaal gedaan hebt.
    Eten is wel heel anders idd, vooral ontbijt ook.
    Scones met jam bij de thee is wel heel lekker.
    Heb je dat nog gehad?

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

