3 ‘lekkere’ bladerdeeg hapjes

Heey,

Ik besloot om weer eens een keer een bakartikel te schrijven en helemaal in het thema van bladerdeeg. In de titel staat ‘lekkere’, omdat ik van 1 hapje iets meer had verwacht… Laten we beginnen!

(Bij alle recepten moet je natuurlijk niet vergeten om het blaadje van het bladerdeeg af te halen)

Kaneelstengels (Inspiratie: Kaneelstengels)

Ingrediënten (voor stengels)

  • Bladerdeeg (2 plakjes, ontdooit)
  • 4 eetlepels suiker
  • 1 theelepel kaneel

Het recept is eigenlijk heel simpel

  1.  Verwarm de oven voor op 220 graden
  2. Snijd ieder bladerdeegplakje in 4 lange repen 20160621_134602
  3. Meng de kaneel en de suiker

     

  4. Doe water (of ei) op de reepjes bladerdeeg en besprenkel met het kaneel-suiker mengsel.

     

  5. Zet de bakplaat met de stengels in de oven voor circa 12 minuten.2016-06-21-16-21-28

Chocolade-banaan flappen (Inspiratie: Chocolade-banaan flappen)

Ingrediënten (voor 4 flappen)

  • 4 plakjes bladerdeeg (ontdooit)
  • 1 banaan
  • 1 reep chocolade in stukjes

Recept

  1. Verwarm de oven voor op 200 graden (elektrische oven)
  2. Leg stukjes chocola en banaan op de helft van een plakje bladerdeeg
    20160621_131243

    Dit was echt veel te veel. Ik raad je aan om kleinere stukjes chocola te doen en hele fijne plakjes banaan. (Ik heb er ook minder op gedaan uiteindelijk)

     

  3. Vouw het bladerdeeg dicht, zodat je een driehoek krijgt. Ga dan met je vork langs de randjes.20160621_131541
  4. Doe er een beetje water op (of ei, maar ik vind dat water beter werkt) en leg ze dan op een met bakpapier belegde bakplaat en doe ze in de oven voor 10 minuten. (Ik heb ze er uiteindelijk 20-30 minuten erin gehad. Met 10 minuten waren ze nog lang niet gaar)2016-06-21-16-21-56

Chocolade ‘broodjes’ (Inspiratie: tasty)

Ingrediënten (voor 4 ‘broodjes’)

  • 4 plakjes bladerdeeg (ontdooit)
  • 4 reepjes chocola
  1. Verwarm de oven voor op 225 graden.
  2. Pak een plakje bladerdeeg en leg er een reepje chocola op. Snijd het vervolgens in reepjes eromheen. (Heel onduidelijk, maar op de foto is het duidelijker) Vouw vervolgens de reepjes om en om over de chocola.
  3. Leg alle 4 de ‘broodjes’ op een met bakpapier belegde bakplaat en doe ze in de oven voor 7-10 minuten.2016-06-21-16-22-20

Eindoordeel

Ik ben verliefd op de kaneelstengels. De chocoladebroodjes zijn ook erg lekker, maar tot mijn verbazing zijn de chocolade-banaan flappen niet lekker. Ik heb er 1 gegeten en de andere 3 heb ik weggegooid. Het is wel zonde, maar na 1 zo’n flap was ik helemaal misselijk, terwijl het niet eens heel lekker was.

Gelukkig waren de andere 2 dingen wel heel lekker en van de chocoladebroodjes verbaasde mij dat wel. Ik had juist verwacht dat die niet zo lekker zouden zijn. Maar goed. Bye! Oja, mijn toetsweek is ook voorbij. Ik heb het overleefd en ik ben ook nog eens heel tevreden over mijn resultaten. Op naar VWO 4!

Johanna

 

2 gedachtes over “3 ‘lekkere’ bladerdeeg hapjes

Geef een reactie

