Pinterest DIY

Heey,

welkom bij mijn 51e artikel. Ik ben er wel trots op, aangezien ik nooit had gedacht dat ik er 51 artikelen lang, structuur in zou kunnen houden. Ik vind het dus wel een mijlpaal.

Zoals je al aan de titel had kunnen zien heb ik vandaag weer een Pinterest DIY voor jullie. Deze keer ga ik jullie laten zien hoe je met heel weinig, een heel leuk armbandje kan maken. Het lijkt op het eerste oog misschien een beetje onduidelijk, maar het eindresultaat is heel mooi geworden!

FOTO PINTEREST

Benodigdheden

  • Schaar
  • Marker/stift/pen
  • Glas/kaars
  • Wol/garen
  • Karton

Zoals je ziet heb je dus niet heel veel nodig voor deze DIY. Halverwege de DIY ben ik erachter gekomen dat je het met wol moest doen, maar toen was ik al met garen begonnen. Garen werkt dus ook prima, ik denk alleen dat wol net iets makkelijker werkt.

Voordat je begint met het armbandje, moet je eerst een hulpmiddel maken. Daarvoor leg je het glas op z’n kop op het karton en dan trek je de ronde vorm over met een stift. Dat rondje knip je uit.

Vervolgens maak je een gat in het midden van het rondje en maak je 8 inkepingen. Ik heb voor het gemak elke inkeping een nummer gegeven, maar dat is puur om het logisch te maken voor deze DIY.

Dan knip je 7 lange draden wol/garen af. Omdat garen zo dun is heb ik 5 x 7 geknipt. Dus 5 van elke kleur. Die doe je vervolgens allemaal door het gaatje en je legt een knopje vanaf daar doe je elke kleur in 1 inkeping. Let er dus op dat er 1 van de 8 inkepingen vrij moet zijn.

Nu komt eigenlijk het meest moeilijke gedeelte. Het armbandje maken. Het is best wel moeilijk om uit te leggen en het vergt een beetje concentratie. Zodra je het door hebt is het niet zo moeilijk meer.

Je ziet op het eerste plaatje dat 1 leeg is. Je doet het draadje van 4 naar de inkeping van 1, zodat 4 vrij komt.

Het meest handige is om steeds de lege naar boven te draaien en vanaf daar 3 stapjes naar rechts te tellen. Het draadje wat op ‘plek’ 3 zit, die moet je dan naar de lege inkeping doen. Nog 1 voorbeeld.

Op de eerste afbeelding zie je dat 7 bovenaan staat en ook leeg is. Op de tweede afbeelding zie je dat het draadje van 2 (van de eerste afbeelding) naar 7 is gegaan (op de tweede afbeelding) en dat 2 dus nu leeg is. Nummer 5 van afbeelding 2 moet nu dus naar nummer 2. Ik hoop dat het een beetje duidelijk is. πŸ™‚

Als je heel lang doorgaat, krijg je als het goed is een armbandje.

20160427_161746

Tips bij het maken van het armbandje:

* Zorg ervoor dat je stevig karton gebruikt Γ©n karton zonder vouwtjes. Die van mij had namelijk wel vouwtjes en dat was op een gegeven moment heel lastig.

* Gebruik wol. Ik heb garen gebruikt, maar dat is zo dun, dat het echt een gepriegel werd.

* Trek de touwtjes iedere keer weer strak, zodat er geen bobbels in je armbandje komen.

* Zorg ervoor dat je in het karton precies in het midden in een gat maakt en niet, zoals ik, schatten waar het midden zit. Zorg er ook voor dat de inkepingen recht tegenover elkaar staan.

Ik hoop dat jullie deze DIY leuk vonden! Ik ben heel blij met mijn armbandje in ieder geval, dus het was alle moeite waard. Heb je nog vragen over de DIY? Stel ze gerust in de reacties. πŸ™‚

Johann

7 gedachtes over “Pinterest DIY

Geef een reactie

